Darmowa dostawa od 180 zł

Dekalog zdrowia rowerzysty

Jazda na rowerze powoli staje się naszym sportem narodowym.  Jeździ każdy – mały, duży, młody i starszy. Jedni robią to rekreacyjnie, inni bardziej wyczynowo. Niezależnie jednak od tego, jak intensywnie używamy naszego roweru, warto pamiętać o 10 zasadach, które przydadzą się każdemu miłośnikowi dwóch kółek. Specjalnie dla Was zebraliśmy je i prezentujemy poniżej. Mamy nadzieję, że pomogą Wam w Waszych codziennych rowerowych wyprawach.

  • Nawadniaj się – ważne, żeby w ciągu dnia wypijać około dwóch litrów wody. Jest ona bowiem potrzebna do odbudowy glikogenu w mięśniach. Jednym słowem pozwala im się zregenerować.
  • Jedz węglowodany po treningu – jednak nie później niż 30 minut po jego zakończeniu. Wybierz np. batonika z płatków owsianych.
  • Pij w trakcie jazdy – tutaj polecamy wszelkiego rodzaju izotoniki. Najlepiej takie, które zrobicie sobie sami w domu.
  • Jedz śniadania – nie później niż godzinę od przebudzenia. Pomoże Ci to zapanować nad apetytem i zwiększy Twoją wydolność.
  • Miej przy sobie przekąskę – zwłaszcza jeśli Twój trening trwa więcej niż godzinę. Warto co 40 minut coś przekąsić. Polecamy np. sałatkę z kaszy gryczanej lub ciasteczka jaglane.
  • Nie podjadaj w nocy – zaburza to nocną regenerację organizmu.
  • Jedz regularnie – pozwala to zapanować nad napadami głodu w porach wieczornych.
  • Komponuj sycące posiłki – jeśli czujesz głód między posiłkami nie podjadaj, tylko przemyśl jak skomponować idealny, sycący posiłek główny.
  • Wybieraj zdrowe produkty – każdy niezdrowy składnik ma swój zamiennik. Zamiast czekolady mlecznej, wybierz np. gorzką.
  • Odpoczywaj – regeneracja to podstawa dobrego treningu!
  • Jeśli weźmiecie sobie do serca tych kilka porad, to na pewno uda się Wam być zawsze w formie. No i przede wszystkim zajedziecie naprawdę daleko. :)

    Zostaw komentarz

    Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem