• Soczewica zielona 500 g

    W starożytnej kuchni greckiej i rzymskiej uchodziła za potrawę ubogich. Dziś jest podstawą diety wegetariańskiej, gdyż ze względu na dużą zawartość białka z powodzeniem zastępuje mięso. Oprócz białka zawiera również skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości. Spożywanie dużej ilości soczewicy wzmacnia także układ krwionośny ponieważ wysoka zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i ponosi poziom hemoglobiny. Ponadto soczewica ma niski indeks glikemiczny i dużą zwartość błonnika więc z powodzeniem może być stosowana podczas diet. Zieloną soczewicę dłużej się gotuje niż czerwoną (około 15 minut). Po ugotowaniu pozostaje jednak sypka przez co świetnie nadaje się do różnego rodzaju sałatek, farszu, jako dodatek do kasz czy ryżu.
    Zobacz więcej
  • Soczewica czerwona 400 g

    W starożytnej kuchni greckiej i rzymskiej uchodziła za potrawę ubogich. Dziś jest podstawą diety wegetariańskiej, gdyż ze względu na dużą zawartość białka z powodzeniem zastępuje mięso. Oprócz białka zawiera również skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości. Spożywanie dużej ilości soczewicy wzmacnia także układ krwionośny ponieważ wysoka zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i ponosi poziom hemoglobiny. Ponadto soczewica ma niski indeks glikemiczny i dużą zwartość błonnika więc z powodzeniem może być stosowana podczas diet. Czerwona soczewica jest szybsza w przygotowaniu niż zielona (czas gotowania około 7 minut). Różni się od niej również konsystencją po ugotowaniu i bardziej słodkawym smakiem. Idealnie nadaje się na zupę, do wyrobu past, pasztetów i farszów.
    Zobacz więcej
  • Groch łuskany żółty 500 g

    Groch żółty połówki to jedno z bardziej popularnych warzyw strączkowych. Jest źródłem pełnowartościowego i bardzo dobrze przyswajalnego białka, stąd często wykorzystywany jest w zastępstwie mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera również sporo błonnika regulującego pracę układu trawiennego. W nasionach grochu znajdziemy dużo witaminy A, C, witamin z grupy B oraz składników mineralnych jak potas, wapń, fosfor czy żelazo oraz kwas foliowy.

    Obok tradycyjnych potraw, w których jest niezastąpiony (grochówka, kapusta z grochem) idealnie nadaje się do wyrobu past, pasztetów i kotletów.

    Zobacz więcej
  • Ciecierzyca 400 g

    Ciecierzyca nazywana także grochem włoskim była znana i uprawiana już w starożytnym Rzymie. Powszechnie stosowana była w kuchni staropolskiej, później jakby zapomniana, obecnie wraca do łask. Zawiera nieco ponad 20% białka o korzystnym składzie aminokwasowym, które przypomina pełnowartościowe białko pochodzące z mięsa dlatego z powodzeniem może je zastępować w diecie. Jest również bogata w fosfor, potas, większość witamin z grupy B, żelazo i błonnik. Posiada również właściwości lecznicze: łagodzi bóle głowy, oraz gardła i kaszel. Potrawy z ciecierzycy wzmacniają odporność organizmu, a także ze względu na dużą zawartość cynku i wit. B6 poprawiają stan włosów i skóry.

    Świetnie nadaje się do wszelkiego rodzaju past (wystarczy zmiksować ją z oliwą i świeżymi lub suszonymi ziołami) czy zup i gulaszów. Jest idealna zarówno jako składnik tzw. potraw jednogarnkowych, jak i sałatek.

    Zobacz więcej
  • Groch łuskany żółty 2,5 kg

    Groch żółty połówki to jedno z bardziej popularnych warzyw strączkowych. Jest źródłem pełnowartościowego i bardzo dobrze przyswajalnego białka, stąd często wykorzystywany jest w zastępstwie mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera również sporo błonnika regulującego pracę układu trawiennego. W nasionach grochu znajdziemy dużo witaminy A, C, witamin z grupy B oraz składników mineralnych jak potas, wapń, fosfor czy żelazo oraz kwas foliowy. Obok tradycyjnych potraw, w których jest niezastąpiony (grochówka, kapusta z grochem) idealnie nadaje się do wyrobu past, pasztetów i kotletów.
    Zobacz więcej
  • Groch łuskany żółty 5 kg

    Groch żółty połówki to jedno z bardziej popularnych warzyw strączkowych. Jest źródłem pełnowartościowego i bardzo dobrze przyswajalnego białka, stąd często wykorzystywany jest w zastępstwie mięsa w diecie wegetariańskiej. Zawiera również sporo błonnika regulującego pracę układu trawiennego. W nasionach grochu znajdziemy dużo witaminy A, C, witamin z grupy B oraz składników mineralnych jak potas, wapń, fosfor czy żelazo oraz kwas foliowy. Obok tradycyjnych potraw, w których jest niezastąpiony (grochówka, kapusta z grochem) idealnie nadaje się do wyrobu past, pasztetów i kotletów.
    Zobacz więcej